Parteneriatul strategic Erasmus+ ”Innovative techniques in food and beverage implementations”

Parteneriatul strategic Erasmus+ ”Innovative techniques in food and beverage implementations” este coordonat de NİHAL AKÇURA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ, Turcia, iar la nivel de partener (Liceul Tehnologic Meserii și Servicii) de prof. Iordache Elena. Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 2 ani până în august 2018, având ca parteneri școli VET din Ungaria, Italia, Bulgaria şi România, iar ca adresanți cadre didactice și elevi din domeniul Alimentației publice.

În luna martie 2017, a avut loc prima întâlnire de proiect în cadrul căreia s-au stabilit responsabilitățile fiecărui partener, precum și planul de activități pentru următoarea perioadă. Prima activitate propriu-zisă a fost destinată cadrelor didactice și a avut loc în mai 2017, când, câte șase cadre didactice din domeniul Turism și alimentație/Alimentație publică, din fiecare țară parteneră, au participat la un schimb de experiență, în Bekescsaba, Ungaria, referitor la implementarea curriculum-ului de specialitate și implicarea agenților economici în viața școlară.

Între 8 și 12 mai 2017 la Zwack József Kereskedelmiés Vendéglátóipari Szakgimnáziumaés Szakközépiskolája Békéscsaba, Ungaria a avut loc prima activitate comună de perfecționare a cadrelor didactice care predau în domeniul alimentației publice din școlile celor 5 țări partenere. Activitatea a avut loc ca un atelier și a avut ca scop schimbul de bune practici cu privire la învățarea activă pentru predarea disciplinelor din domeniul alimentației publice.

Liceul Tehnologic Meserii și Servicii a găzduit în perioada 23 – 27 octombrie 2017 „Blended Mobility of VET Learners” – a doua activitate a proiectului la care, pe lângă cadrele didactice și elevii Liceului Tehnologic Meserii si Servicii, au participat 40 de elevi și 8 cadre didactice din celelalte patru țări partenere.

Activitatea din prima zi a constat în prezentarea, de către elevi, a celor cinci școli partenere, sub formă de filme și prezentări Power Point. A doua parte a zilei a fost dedicată cunoașterii culturii și civilizației buzoiene, prin realizarea unui tur interactiv al orașului Buzău.

A doua zi a activității ‚Blended Mobility of VET Learners’ a constat în prezentări ale afacerilor de succes din domeniul alimentației publice din ţările de proveniență ale partenerilor proiectului și prezentarea de către elevii fiecărei țări a unui produs de patiserie pe care îl vor prepara ulterior. După-amiaza a continuat cu vizite la unități de alimentație publică de renume din Buzău.

A treia zi a activității a constat în prepararea celor cinci produse de patiserie prezentate cu o zi înainte din țările de proveniență ale partenerilor proiectului, cele cinci echipe de lucru fiind formate din câte zece elevi, doi elevi din fiecare țară participantă la proiect. După câteva ore de lucru și colaborare fructuoasă, s-au văzut și roadele. După amiaza a continuat cu o vizită la Vulcanii noroioși – mult așteptată și primită cu entuziasm.

A patra zi de activitate a culminat cu întrecerea culinară „Cel mai bun desert” în cadrul căreia echipe mixte de elevi au avut de preparat același desert – Tiramisu. Toate echipele au colaborat și au realizat desertul propus, rezultatul întrecând așteptările. Ziua s-a încheiat cu o seară culturală, cei mai entuziasmați fiind cei 50 de elevi care au împărtășit dansurile si muzica celor 5 popoare – limbajul universal al serii.

Ultima zi a constat într-o vizită culturală la București – au fost vizitate Palatul Parlamentului și Centrului Vechi al Bucureștiului.
Proiectul a fost conceput pentru elaborarea unor instrumente didactice moderne de predare a disciplinelor de specialitate din domeniul Alimentației publice, care să fie accesibile tuturor unităților școlare de profil din spațiul UE.